Tarieven en rekentool

Wij vinden dat kinderopvang betaalbaar en toegankelijk moet zijn voor iedereen. We houden onze prijzen die we jaarlijks vaststellen scherp.

Tarieven
Tarieven zijn vastgesteld in een prijs per uur. U ontvangt maandelijks een factuur over het gemiddeld aantal uren die u afneemt waarmee u bij de belastingdienst een toeslag voor kinderopvang kunt aanvragen. Dit zijn de tarieven voor 2022.Ook vind u de tarieven terug in onze folder voor dagopvang, peuteropvang en buitenschoolse opvang. Wilt u weten welke mogelijkheden er zijn, vraag dan een offerte aan bij de afdeling kindplanning.

Rekentool
Al onze kindcentra en opvanglocaties voldoen aan de eisen van de Wet Kinderopvang. Hierdoor is het mogelijk om kinderopvangtoeslag aan te vragen bij de Belastingdienst. Bekijk hier aan welke voorwaarden je moet voldoen om voor deze toeslag in aanmerking te komen.
Met onze rekentool krijg je inzicht in de kosten van opvang (bruto) en de hoogte van de kinderopvangtoeslag die je van de belastingdienst ontvangt. Zo zie in 1 oogopslag wat de netto kosten voor opvang bedragen.

Voorwaarden
Op al onze diensten zijn de algemene voorwaarden van toepassing van de branchevereninging. Deze voorwaarden horen bij de opvang overeenkomst die u afsluit.
Wilt u weten wat de voorwaarden voor een 48-weken pakket zijn? Klik dan hier.

Extra opvang nodig?
Het kan weleens voorkomen dat je op een andere dag opvang nodig hebt dan in je contract is afgesproken. Dan kun je via het ouderportaal een aanvraag doen. Bij extra opvang koop je opvang in waarbij je minimaal 8 weken van tevoren hoort of de opvang gegarandeerd is. Lees hier de richtlijnen voor extra opvang.

Ruilservice
Soms is je kind vanwege ziekte of anderszins afwezig en als je op tijd afmeldt ontvang je een afwezigheidstegoed. Je kunt hiermee extra opvang aanvragen en hoort dan maximaal 2 weken van te voren of er een plekje vrij is. Ruilen is een service, geen recht. We merken dat het helaas steeds moeilijker wordt om deze service te kunnen bieden. Enerzijds omdat de vraag naar opvang het afgelopen jaar enorm gestegen is en de groepen hierdoor druk bezet zijn en anderzijds omdat er een krapte is op personeelsgebied. Voor onze ruilservice zijn deze voorwaarden van toepassing.

Flexibele opvang
We hebben op sommige locaties een beperkt aantal plaatsen beschikbaar voor flexibele opvang maar kunnen op dit moment vanwege de grote vraag naar opvang helaas geen nieuwe contracten afsluiten voor flexibele opvang.