Kom stagelopen bij GOO Opvang en Onderwijs

Start je carrière in de kinderopvang of in het onderwijs bij GOO

Ben jij er klaar voor om de theorie in praktijk te brengen? Wil jij je vaardigheden die je tijdens je opleiding hebt geleerd verder ontwikkelen? En wil je weten hoe het echt is op de werkvloer bij de kinderopvang of op school? Bij GOO hebben wij diverse mogelijkheden om stage te lopen. Ook bieden wij de mogelijkheid om binnen GOO af te studeren en geven jou daarin de begeleiding die je nodig hebt.

Ben jij student en volg je een opleiding (MBO niveau 3, MBO niveau 4, HBO of WO) die jou kwalificeert om te werken in de kinderopvang, het basisonderwijs of het speciaal basisonderwijs? Of heb je interesse in een stage- of afstudeerplek op ons stafbureau? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Waarom een stageplek bij GOO?
  • Afhankelijk van je leerjaar en je opleiding krijg je iedere maand een stagevergoeding
  • Een fijne en interessante werk- en leeromgeving
  • Goede begeleiding vanuit het kindcentrum
  • Ruimte voor jouw persoonlijke leerdoelen
  • Perspectief op een baan na afronding van je opleiding!

GOO in het kort
Bij GOO geloven we dat de integratie van opvang en onderwijs de toekomst is. Zo realiseren we een doorlopende ontwikkelingslijn van 0 tot 13 jaar. We creëren een fijne en vertrouwde plek met een team van professionele medewerkers voor kinderopvang, basisonderwijs en buitenschoolse opvang. Dit doen wij samen met ± 600 medewerkers verdeeld over 14 kindcentra (onderwijs en opvang) en 3 kinderopvanglocaties in de gemeenten Gemert-Bakel, Boekel en Laarbeek.

Natuurlijk krijg je tijdens jouw stage goede begeleiding van ons. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen leerproces maar krijgt hierin dagelijkse ondersteuning van begeleider. Tijdens je stage bekijken we samen wat jij nodig hebt, welke eisen jouw opleiding stelt en hoe wij jou het beste kunnen ondersteunen.

Stagelopen in de kinderopvang?
Tijdens je stage leer je meer over de dagelijkse begeleiding, verzorging en de ontwikkeling van de kinderen op het kindcentrum. Er zijn mogelijkheden voor een stage in de dagopvang (0-4 jaar), peutergroep (2-4 jaar) en buitenschoolse opvang (4-12 jaar). Je krijgt de verschillende ontwikkelingsfase van het kind nog beter mee en leert hoe jij als pedagogisch medewerker goed inspeelt op de behoeften per leeftijdscategorie. Gedurende je stage bouwen we jouw taken en verantwoordelijkheden steeds verder uit. Jouw praktijkbegeleider helpt je hierbij.

Stagelopen in het (speciaal) basisonderwijs?
Binnen het basisonderwijs zijn er diverse mogelijkheden en kunnen we samen met jou in gesprek gaan over jouw wensen wat betreft de stage. Zo kun je bij ons aangeven of je een voorkeur hebt voor het jonge kind of juist voor de bovenbouw. Zelf ervaren en uitvinden in combinatie met de juiste begeleiding, daar leer je het meeste van. Tijdens je stage draai je zoveel mogelijk mee als een een volwaardige collega. Zo dagen we je uit om na te denken over wat jou tot een goede leraar of onderwijsassistent maakt en wat je de volgende keer nog beter kunt doen om het beste uit jezelf te halen.

Snuffelstage of oriënterende stage?
Twijfel je nog over welke kant je op wilt met je carrière of zou je wel eens mee willen lopen om zeker te weten of dit vak bij je past? Of misschien heb je al een baan maar blijft het idee om in de opvang of het onderwijs te werken kriebelen? Voor je met een studie begint is het belangrijk om eerst in de praktijk te ervaren wat een beroep inhoudt. Wij kunnen jou een snuffelstage of oriënterende stage aanbieden om te proeven of het bij je past. Neem vrijblijvend contact met ons op en wij zullen samen met jou kijken naar de mogelijkheden.

Stagelopen op het stafbureau?
Ook op het stafbureau in Gemert kunnen we stageplaatsen aanbieden voor studenten vanuit verschillende opleidingen. Zo hebben wij mogelijkheden voor een stage binnen onze afdelingen financiën, kwaliteit, HR, ICT en communicatie. Heb je interesse? Neem dan contact met ons op om te overleggen wat de mogelijkheden zijn.

Solliciteren of meer informatie?
Ben je enthousiast geworden om bij GOO stage te komen lopen? Dan komen wij graag met jou in contact! We hebben ieder jaar een bepaald aantal stageplekken beschikbaar. Stuur ons jouw motivatie en cv en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op. Ons e-mailadres is stage.coordinatie@stichtinggoo.nl. We kijken uit naar je reactie!